Veelgestelde vragen

Retourneren, Verlengen, Ruilen & Aankopen

Wanneer stopt mijn huurtermijn?

In de bevestigingsmails wordt de einddatum van je huurtermijn duidelijk vermeld. Op deze datum:

  • Dien je het product terug te brengen naar het magazijn van Babybarn, als je ervoor hebt gekozen om de producten af te halen.
  • Moet je het product afleveren bij het postpunt voor retourzending, als je ervoor hebt gekozen om de producten via een koerier retour te sturen.

Wat zijn de retourkosten?

Als je voor een levering per koerier hebt gekozen en ook de gehuurde producten via een postpunt naar Babybarn terug wilt sturen, bieden wij een gratis retourlabel aan. Per bestelling en per pakket ontvang je één gratis retourlabel (een bestelling kan uit meerdere pakketten bestaan, je ontvangt voor elk pakket een gratis retourlabel). Als je ervoor kiest om de producten gescheiden te retourneren (waarbij je een pakket opsplitst), zijn de kosten voor elk mogelijks extra label voor jouw rekening.

Hoe kan ik mijn product retourneren?

Tijdens het afrekenen heb je aangegeven hoe je de producten wilt ophalen en terugsturen. Enkele dagen voor het einde van je huurperiode ontvang je van ons een e-mail.

  • Als je ervoor hebt gekozen om de producten in ons magazijn te retourneren, zullen we een tijdstip afspreken.
  • Als je hebt gekozen voor verzending via een Parcel Shop, ontvang je van ons een retourlabel met instructies via e-mail.

Moet ik een product nakijken en reinigen voordat ik het retourneer?

Onze producten worden door Babybarn uitgebreid nagekeken en gereinigd voor ze naar een ander gezin vertrekken. We verwachten geen diepte-reiniging van je, wel vragen we van jou om de producten proper en volledig te retourneren. Dit houdt het volgende in:

  • Verwijder los vuil zoals kruimels, haren, stof, etc. met behulp van een stofzuiger.
  • Neem stoffen en harde materialen (hout, ..) af met een vochtige doek zodat je etensresten etc. kan verwijderen.
  • Kijk goed na of je product nog volledig is, inclusief bijgeleverde accessoires en losse onderdelen.

Indien een product heel vuil, beschadigd of onvolledig bij ons retour komt, kan je een extra factuur ontvangen van Babybarn voor de bijkomende schoonmaak- en/of reparatiekosten. In geval van twijfel kan je contact met ons opnemen.

Moet ik de originele dozen bewaren voor retour?

Onze producten worden steeds geleverd in kwalitatieve dozen die passen bij de grootte van je bestelling. Indien je de mogelijkheid hebt om deze dozen te bewaren gaat hier zeker de voorkeur naar uit, zodat je ze achteraf makkelijk kan gebruiken om de gehuurde producten op het einde van de huurtermijn op een goede manier te retourneren.

Heb je weinig plaats en kan je de dozen onmogelijk bewaren, voorzie dan wel een stevig doos die je kan gebruiken op het moment dat je de producten retourneert. De producten mogen niet zonder doos verstuurd worden omdat ze anders tijdens transport ernstige schade zouden kunnen oplopen. Om geen meerkost op de retourzending te moeten betalen zorg je er dan best ook voor dat de nieuwe doos binnen de grootte valt die geaccepteerd wordt door de transporteur in kwestie. Het is natuurlijk ook altijd mogelijk om de producten op onze bedrijfslocatie in Grimbergen binnen te brengen.

Tip: Als je de tape van de doos met een scherp mesje doorsnijdt kan je hem makkelijk zonder beschadigingen opplooien en stockeren. Je hebt dan enkel een eigen rol tape nodig om de doos achteraf weer stevig in elkaar te zetten.

Wat indien ik een product wil aankopen? 

Ben je zo blij met het gehuurde product dat je het graag blijvend en langdurig wilt gebruiken? Dan is het wellicht interessant om het product aan te schaffen. Neem gerust contact met ons op, zodat we de opties kunnen bespreken.

De huurtermijn wordt steeds in mindering gebracht, de prijs hangt af van de leeftijd van het product (nieuw in doos of al eens eerder gebruikt). Je kan er ook voor kiezen om een nieuw product aan te kopen, we bekijken dan de levertermijn en informeren jou.

Note: deze optie is niet altijd en niet voor alle producten beschikbaar, maar we staan klaar om samen met jou de mogelijkheden te bekijken.

Kan ik mijn huurtermijn verlengen?

Zodra je weet een product langer te willen gebruiken dan je initieel voorzien had, kan je ten laatste 14 dagen voor het einde van je huurperiode contact met ons opnemen met een aanvraag voor verlenging. Dit kan voorlopig nog niet rechtstreeks via de website. Noteer bij je aanvraag je naam, welk product je wilt verlengen en voor welke beschikbare huurtermijn je het product wilt verlengen. Wij bekijken je aanvraag dan snel mogelijk en laten je via e-mail weten of de aanvraag goedgekeurd werd.

De bijhorende huurprijs voor verlenging is steeds deze die op de website bij het product vermeld staat voor de duur van de nieuwe gekozen huurperiode. Verlengingen zijn enkel mogelijk met één van de 5 standaard huurtermijnen.

Wat als ik een product wil omruilen of vroeger retourneren?

Heb je een product gehuurd maar toont je kind er (nog) weinig interesse in? Heb je een ander product op het oog dat beter zou aansluiten bij de noden van je kindje? Geen probleem! We weten uit ervaring dat de ontwikkeling van een kind zich niet zomaar in een voorspelbare rechte lijn beweegt. Contacteer ons om de retour in orde te brengen en een tegoedbon te ontvangen.

De einddatum van je huurperiode wordt dan vastgelegd op het einde van de laatst gestarte maand, te tellen vanaf de startdatum van je huurperiode. Je krijgt dan een tegoedbon van ons voor de resterende maand(en) dat je het product niet gebruikt hebt. Deze kan je vervolgens tijdens een volgende bestelling gebruiken om een ander product te huren.