Veelgestelde vragen

Schade aan producten

Wat als mijn product tijdens gebruik beschadigd geraakt?

Bij Babybarn begrijpen we dat babyproducten gebruiksvoorwerpen zijn en kinderen in hun drang om de wereld te ontdekken soms dingen vuil maken of beschadigen. We maken bij beschadigingen dan ook een onderscheid tussen normale gebruiksschade en abnormale schade.

  • NORMALE gebruiksschade: Kleine schade, onopvallende vlekken of slijtage die wordt opgelopen tijdens het normaal gebruik zijn inherent aan hergebruik van producten door kinderen en worden door Babybarn aanvaard, net zoals wij aan onze klanten vragen dit te aanvaarden.

Als het gaat om stoffen bekleding, kun je het zelf wassen. Zorg ervoor dat je het waslabel goed leest voor de juiste instructies. Wees wel voorzichtig met chocoladevlekken, want deze zijn moeilijk te verwijderen en kunnen door standaard wassen in het product trekken. Twijfel je over de beste aanpak voor het verwijderen van een vlek? Neem dan gerust contact met ons op!

Bij normale gebruiksschade moet u zich als klant geen zorgen maken en neemt Babybarn de reiniging en kleine reparaties op zich. 

  • ABNORMALE schade: Beschadiging waarbij grotere onderdelen of het hele product vervangen moet worden om het product weer veilig, functioneel en aan de Babybarn kwaliteitsnormen in rotatie te kunnen brengen. Aangezien onze producten uit kwalitatieve en stevige materialen bestaan, valt dergelijke schade slechts voor bij foutief gebruik van de producten, een ongeluk of niet tijdig ingrijpen/afkuisen als het product bevuild geraakt. Dergelijke zaken vallen onder het risico dat je als klant zelf draagt.

    In deze gevallen kan u als klant dus verantwoordelijk gesteld worden voor de kosten van de herstelling of vervanging van het beschadigde product.

Volg deze stappen in geval van abnormale schade tijdens je huurperiode
1. Meld de schade binnen 48 uur. Dit kan door een e-mail te sturen naar [email protected]
2. Maak foto's van de schade aan het beschadigde product en stuur deze mee op via email (binnen de 48u na vaststellen van de schade).
3. Nadat je schadeclaim is verwerkt, ontvang je feedback van ons per e-mail e Afhankelijk van de aard van de schade, stuur je het product terug naar ons, rechtstreeks naar de fabrikant of is het ook mogelijk om de huur voort te zetten zonder reparatie of vervanging (als het nog veilig gebruikt kan worden).
4. Nadat we het product hebben ontvangen en hebben nagekeken, zullen we je informeren over de beschikbare reparatiemogelijkheden en eventuele kosten.